Loading...
Satira

Uloga opuška u prebacivanju norme u (r)evoluciji mišljenja

Piše: Nihad Filipović

Ama ljudi, sve treba složiti i promatrati uvezano. Je li tako? Jašta radi neg’ je tako. Evo, ko nije čuo za Aliju? Prebacio normu u stavu mirno: uz prijenos odavanja posljednjeg pozdrava mrtvom maršalu, stajao mirno – dok se nije osvijestio. Nakon čega je pao u nesvijest.

Ali, nemere se to razumiti ako se ne uveže u sliku. Zato pazi vamo narode, žiku ovo, ašćare, glede i sproću prebacivanja norme: Ceca Dizdarević ex-jugo žurnalizma, piše –  radila na organiziranju štafete Balanseru, pa motala se uz počasnu ložu, a Balanser, zna se, volio pušiti Kubanke, te popušio jednu i odbacio opušak. Tu se Ceca dosjeti, kako je to dragocjen artefakt, pokupi opušak u maramicu, metne u džep, a kada je došla doma, nazad u šeher,  pribavi lijepu kutiju za čuvanje dragocjenih stvarčica, opušak u kutiju, pa u vitrinu, gdje i danas stoji. Čuva je Ceca kao hamajlija što se čuva.

Pitanje je: ko je jače prebacio normu, ko je veći katolik (neka se ne uvrijede naši dobri ljudi katolici, nego tako se kaže): Ceca koja čuva opušak Titin ko hamajliju ili Esad Bajtal koji mrtvog Titu u nebese diže i kaže da je on, ateista, zapravo bio jedini pravi vjernik onog vremena.
Kaže, on ostao vjeran ideji pravde, slobode, bratstva, jedinstva ljudi, a svi ga zeznuli. Zeznuo ga šaner Sloba, zeznuo ga purger Franjo, zeznula ga Nacistička Partija Jugoslavije, zeznuli ga đenerali Jugoslavenske Narodne Armije…

Svi ga zeznuli.

Samo nije Alija, nije Ceca i nije Bajtal. Oni i dalje prebacuju normu.

Pa haj’ ti sad znaj đe tu istina, ko tu koga historijski handri, a ko real-nadrealistički iskreno prebacuje normu.

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »