Loading...
PolitikaSvijet

TV kući Rusija Danas zamrznuti računi u Velikoj Britaniji

Ruski predsjednik Vladimir Putin na ekranu televizijske kamere tokom posjete novom studijskom kompleksu televizijskog kanala “Russia Today” u Moskvi (Reuters)

Piše: Samuel Osborne (17. oktobar 2016, INDEPENDENT)
Preveo: Sanjin Salahović

RT bankovni računi “zamrznuti”: Šta je Rusija Danas? Koje su joj veze sa Moskvom?

Дмитрий Чеботаев / PhotoXPress

Uredništvo Independent-a pretpostavlja da zamrzavanje računa ima veze sa uvođenjem sankcijama Velike Britanije prema Rusiji.
Glavni urednik RT-a Margarita Simonyan u twitter poruci kaže:”Naši su računi u Velikoj Britaniji zatvoreni. Svi računi. Odluka nije podložna reviziji”. Dalje je dodala:”Vječno nek’ živi sloboda govora”!

Šta je “Rusija Danas” (RT-Russia Today)?

RT, originalno poznata kao Rusija Danas, je televizijska mreža i web stranica za vijesti utemeljena od strane ruske vlade.
Vodi je Kremlj u Moskvi i bila je optužena za promicanje ruske propagande sa anti-zapadnim predznakom u svojim vijestima.
RT tvrdi da nudi alternativnu perspektivu u odnosu na velike globalne teme promičući “ruski ugao gledanja”.

Koje su kontroverze iz prošlosti vezane za RT?

Mreža je prvobitno sankcionisana od strane Ofcom (Agencija za regulaciju komunikacija u Velikoj Britaniji) zbog nekorektnih izvještaja o konfliktima u Ukrajini i Siriji nakon što je RT optužila BBC za insceniranje reportaže o kemijskim napadima Asadovog režima.
Ranije ove godine, mreža je optužena za cenzuru djelovanja ruskih aviona u Siriji sa ciljem prikrivanja upotrebe zapaljivih bombi.

Zašto su im zamrznuti računi?

Trenutno nije jasno zašto su NatWest i RoyalBank of Scotland zatvorili račune RT.
U pismu kancelariji RT u Londonu, NatWest piše: “Upravo smo poduzeli provjeru vaših bankovnih aranžmana kod nas i zaključili da ne želimo dalje servisirati vaše potrebe.
Urednik RT dovodi to u vezu sa potencijalnim sankcijama protiv Rusije od strane Velike Britanije i SAD.
“Nemamo predstavu zašto se to desilo jer niti jučer, niti prekjučer, niti mjesec prije, ništa posebno nije nagovješteno i niko nas nije ni na šta opominjao”, kaže Margarita Simonyan za RBK poslovne vijesti (RosBiznesKonsalting je velika ruska medijska grupa sa sjedištem u Moskvi) “Hipotetički, ovo može biti u vezi sa novim britanskim i američkim sankcijama protiv Rusije koje bi mogle biti uskoro obznanjene”!

Napomena:

NatWest je nakon godinu dana procesa preokrenuo svoju raniju odluku o zatvaranju britanskih bankovnih računa novinske kuće Rusija Danas kojom rukovodi Kremljin, a glavna urednica RT-a, Margarita Simonyan, je tom prilikom izjavila da joj je drago što je konačno prevladalo zdrav razum i zahvalila se svima na podršci.

Iako odluka NatWest-a nije bila povezana sa sadržajem emitovanja RT-a, kanal je više puta bio kritikovan od strane regulatorske agencije Ujedinjenog Kraljevstva za pristrasno izvještavanje. Od kada je RT počeo sa svojim emitovanjem u Velikoj Britaniji prije 10 godina, Ofcom je zabilježio 13 prekršaja o pravilima emitovanja. (30. januar 2017, The Guardian)

RBS (Royal Bank of Scotland) je demantovala da je ruskom emiteru RT zamrznula bankovne račune i da se pismo o otkazivanju usluga nije odnosilo na RT, već na jednog od njenih dostavljača. (18. oktobar 2016, IBT)

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »